ساختار و کارکرد روایی صحنههای ترانه در انیمیشنهای بلند دیزنی
نویسندگان
چکیده مقاله:
در بسیاری از انیمیشنهای بلند دیزنی یک یا چند ترانه اجرا میشود که در نگاه نخست، نقش سرگرم کنندگی در روایت اصلی دارند. این مقاله بر آن است که نشان دهد ترانهها کارکردی فراتر از میانپرده یا حتی انتقال صرف اطلاعات دارند. پرسش اصلی مقاله این است که «در صحنههای ترانه، چه گسستهایی از اسلوب و قواعد حاکم بر صحنههای دیگر رخ میدهد؟». در پاسخ به این پرسش نشان داده میشود که صحنههای ترانه تا اندازه ای از الگوها و قوانین واقعگرایانه ی دیگر صحنهها فاصله میگیرند و تمهیدات و رخدادهایی که در صحنه های غیر ترانه، ناملموس، تصنعی و ناپذیرفتنی مینمودند، با نوعی آزادی نسبی، به کار میروند. پرسش دوم این است که «گسستها چه امکاناتی برای روایتگری به وجود میآورند؟». پژوهش حاضر نشان میدهد که ترانهها تا چه اندازه در شکلگیری ساختار روایی فیلم نقش دارند. در نهایت، تلاش میشود ارتباط صحنههای ترانه با ساختار روایی فیلم بررسی شده و نشان داده شود که این صحنهها به شکلی عمیق و گسترده، با روایتگری فیلم پیوند خوردهاند.
منابع مشابه
ساختار و کارکرد روایی صحنه های ترانه در انیمیشن های بلند دیزنی
در بسیاری از انیمیشن های بلند دیزنی یک یا چند ترانه اجرا می شود که در نگاه نخست، نقش سرگرم کنندگی در روایت اصلی دارند. این مقاله بر آن است که نشان دهد ترانه ها کارکردی فراتر از میان پرده یا حتی انتقال صرف اطلاعات دارند. پرسش اصلی مقاله این است که «در صحنه های ترانه، چه گسست هایی از اسلوب و قواعد حاکم بر صحنه های دیگر رخ می دهد؟». در پاسخ به این پرسش نشان داده می شود که صحنه های ترانه تا اندازه...
متن کاملبررسی ساختار و کارکرد روایی سکانسهای موزیکال در انیمیشن های بلند دیزنی
این پایان نامه با رویکردی ساختارگرا به بررسی کارکرد ترانه در روایت انیمیشن های بلند دیزنی می پردازد و به تحلیل ساز و علاوه بر این، مدلی برای تحلیل باژگونی های رخ داده در روایت در صحنه های ترانه ارائه می دهد.
عجب ماه بلند در آسمونه (بررسی و معرفی ترانه های عامیانه خورزوق)
بیان احساسات درونی، از دیرزمان، در کنار زندگی روزمره، خاستگاه اولین سرودهها و آهنگهایی است به نام ترانه. این ترانهها که گویندگان مشخصی ندارند، نشأت گرفته از امیدها، آرزوها، خواهشها، درد و رنج انسانهایی است که درکنار هم زندگی میکردند. میتوان گفت: این ترانهها حاصل اندیشة قومی و جهانبینی تودة مردم است. قدمت شهر خورزوق واقع در اصفهان، به پیش از اسلام میرسد و نمونههای متعددی از سرود...
متن کاملکارکرد عنصر گفتگو در تبیین و پرداخت عناصر داستانی و ساختار روایی داستان کوتاه "گورکنها"ی صادق چوبک
عنصر گفتگو بهعنوان یکی از عناصر کاربردی در داستان، اهرمی مؤثر و مفید است که میتواند نویسنده را در پرداخت دیگر عناصر داستان، شکلدادن به عمل داستانی و تبیین پیرنگ و درونمایة اثر یاری نماید و زمینه را برای روشن نمودن تم و موضوع داستان و ورود به دنیای درونی شخصیتهای اثر فراهم سازد. به همین جهت بررسی عنصر گفتگو در داستان و تحلیل نحوة به کارگیری این عنصر از سوی نویسنده در داستان، مؤلفهای است که...
متن کاملساختار روایی و دراماتیک در رسالههای افلاطون
افلاطون دستهای از هنرمندان (به ویژه شاعران) را به دلیل تاثیرگذاری منفی بر جوانان، از آرمانشهر خویش بیرون افکند ولی پیش از بیرون راندن آنان، داستانگویی و روایتگری را از ایشان گرفت و در زیر ردای فلسفه خود پنهان کرد. به یمن این شیوههای هنری است که تاثیرگذاری اندیشههای افلاطون در رسالههایش دو چندان گشت و همچنین کیفیتی زیباییشناختی و هنری به خود گرفت که در تاریخ اندیشه و هنر بشری پیوسته مورد ...
متن کاملDegenerate Four Wave Mixing in Photonic Crystal Fibers
In this study, Four Wave Mixing (FWM) characteristics in photonic crystal fibers are investigated. The effect of channel spacing, phase mismatching, and fiber length on FWM efficiency have been studied. The variation of idler frequency which obtained by this technique with pumping and signal wavelengths has been discussed. The effect of fiber dispersion has been taken into account; we obtain th...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
عنوان ژورنال
دوره 6 شماره 12
صفحات 81- 98
تاریخ انتشار 2016-09-21
با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023